1. dan

Krećemo iz Bilja u 17,00 h. Cilj je Budimpešta. Imamo rezerviranu sobu u internatu u kojem nam studira kćer. Mala studentska soba za 5500 Ft – cca 150 kn.

S kćeri odlazimo u obližnju pizzeriju na večeru. Odlična večera za 6000 Ft.

U srce Budimpešte smo stigli za manje od 3 sata. Budući da sam lijepom cestom uz Dunav išao puno puta, a i žurili smo, išao sam auto-putem. Vinjeta za 4 dana je 825 Ft. Uz tempo od 160/170 km/h vrlo brzo se stigne. Prešli smo 260 km.

Vraćamo se s večere u 23,00 h. Kratak plan za sutra, pa spavanje.

2.dan

Polazak ujutro u 5,20 h. Cesta dobra, vožnja dobra. Dolazak na mađarsko-slovačku granicu: iznenađenje – samo ostaci nekadašnjih zgrada.

Prošle sam godine išao iz Mađarske u Rumunjsku koja je isto u EU, ali je tamo regularna granica. Stajemo u Banskoj Bistrici u restoranu „Lidl“. Popunjavanje namirnica. (u Slovačkoj idu euri!) Gorivo na pumpi sipam 32,70 l – dobro sam ga iscijedio.

Slovačko-poljska granica – isto ostaci nekadašnje.

Pozor, u Poljskoj ne idu euri, samo zloti ili kartice. Na tri pumpe ne mogu kupiti naljepnicu PL. Kurs na pumpi je 300 zl za 100 €, a bankovni 390.

Stižemo u Auschwitz –obilazak muzeja.

Idemo dalje do Wieliczke – rudnik soli – e, tu je problem:bili u Rimu, a nismo vidjeli Papu! Obilazak samo grupno, traje tri sata, a do sljedeće grupe još 45 min – sada je već prošlo 17 sati, nemamo smještaj… odustajanje od rudnika.

Odlazimo u Krakow – nalazimo smještaj (Garmin je zakon), prekrasan mali hotel (60 € dvokrevetna soba s doručkom) Obilazak grada pa na zasluženi odmor. Prešli 580 km.

3. dan

Opet polazak u 5,20 h. Na recepciji dobili doručak za ponijeti. Cesta prema Waršavi ispočetka loša, poslije bolja.

Ima i nešto auto-puta. Dosta se pazi na brzinu- ograničenje uglavnom 70 km/h. Ulazak u Waršavu, tu uključujemo Garmina i on odrađuje slonovski posao. Obilazimo što nas zanima (dosta šetnje po parkovima) i pokret dalje.

Danas je cilj Gdansk, a ima još 350 km. Ceste svakakve, ima i dobrih i loših, jedino tu nitko ne poštuje brzinu, vozi se 100-140 km/h. Uz put na jednom parkingu od aviona napravili restoran a malo dalje dvorac-restoran.

Stižemo u Gdansk u 17,30 h. Hoteli oko starog grada skupi pa opet Garmin: dva kilometra dalje privatni smještaj skoro u pola cijene (200 pzl tj. 50 €) Smještaj uredan s doručkom.

Odlazimo na obalu Baltičkog mora (samo da ga vidimo) pa obilazak Starog grada (bogme ima šta gledati). U 21,30 h vraćamo se u sobu. Počinak. Danas prešli 680 km.

4. dan

Polazak ujutro u 5,10 h. Lagano putovanje kroz Poljsku ( zadnji odmor u Poljskoj-kava na auto-putu) i Njemačku.

Obična cesta – auto-put. Kroz ovaj dio Poljske se u naseljima strogo pridržavaju brzine 50-70 km/h. Ostalo se drži tempo 110-130 km/h. Stižemo u Berlin u 13,30 h. u 14 h smo već u hotelu „Etap“. (56 € soba bez doručka. Raspremanje, tuširanje pa u grad. Pokazao se odličan potez otići bez motora (motor je u hotelskoj garaži). Turistički autobus bez krova, karta po osobi 20 €. Dobije se kartas 18 stanica gdje su znamenitosti. Izlazite i ulazite gdje hoćete i busovi idu svakih 10-15 minuta. Odlično.

Mjesto nekadašnjeg Berlinskog zida.

Jedini prolaz kroz zid.

Još malo slika iz Berlina.

Vraćamo se u hotel u 20,00h. Odmor. Danas prešli 520 km.

5.dan

U Berlinu tu noć gadno nevrijeme – plivali podrumi i poslovni prostori. Jutro lijepo. Krećemo u 6,10 h.

U 9 h stižemo u blizinu Leipziga u kratak posjet rodbini. Tamo živi moj nećak s dvoje djece od 3 i 5 godina koje nikad nisam vidio.

Nastavljamo put Praga. Uglavnom auto-put – ništa zanimljivo, osim vjetro-elektrana, ima ih puno. Na kratko nas pere pljusak, ali nastavljamo. Stižemo u Prag oko 14 h. Treba nam dva sata da nađemo smještaj i to hotel po 70 €, puno, ali nemamo vremena i umorni smo. Tuširanje pa u grad. Po savjetu recepcionarke odlazimo metroom i turističkim busom obilazimo grad. Hvatamo zadnju najkraću liniju, Ništa posebno, ali eto, vidjeli smo nešto.

U 21.30 smo nazad u sobi. Odmor! Danas prešli 400 km.

6.dan

Ujutro krećemo u 5,10 h. Uglavnom auto-put do Beča.

Austrijska vinjeta 4 eura za 14 dana. Do Beča 320 km. Stižemo oko 10,00. Odabiremo par zanimljivosti i obilazimo motorom.

Hotel Sacher na orginal sacher-torti.

Bečka opera:

Dvorac Schönbrunn – fascinantno – dvorac, parkovi, cvijetnjaci, fontane:

Od Beča do Bratislave se dođe brzo. Nalazimo smještaj na brodu-hotelu, smještaj u gradu skuplji nego u Berlinu.

Obilazimo stari grad pješke pa jedna tura od sat vremena busom.

Najinteresantniji je dvorac na brdu

i zgrada parlamenta koja je napravljena od bračkog kamena.

Rano se vraćamo u sobu, plan je rano krenuti kući. Danas prešli 420 km.

7. dan

Kao i obično ustajem se u 4,00, kiša. Čekamo do 8,00 ali ne prestaje. Oblačimo kišnjake i krećemo. Kiša i jak bočni vjetar, ne usudim se voziti više od 100-110km/h. Zadnja guma spremna za zamjenu. Kiša do pola Mađarske pa zatim dobro ali ne skidamo kišnjake do kuće. Stižemo kući u 13,30. Danas prešli 390 km.

Ukupno prešli 3250 km. Potrošeno 200 l benzina, prosječna potrošnja 6,12 l. Put nas koštao oko 900 eura. Bilo je dobro, moja preporuka tko može neka ode na takvu vožnju, ali bilo bi dobro dodati još dan-dva za kvalitetniji obilazak zanimljivosti.